16 Ocak 2016 Cumartesi

Aplike yapımı

Merhaba 
Aplike yapılışını paylaşacağım nihayet :)
Öncelikle malzemeler 
1.aplikesini yapacağımız modelin resmi
2.çift taraflı tela 
Çıktısını aldığımız resmi kesip çift taraflı telanın üstüne aktarıyoruz. 
Eğer burda olduğu gibi harf ya da rakam kullanacaksak ters çiziyoruz ki kıyafette düz olsun. 
Çift taraflı telayı kesip kumaşın tersine yerleştirip ütülüyoruz. 
Sonrasında kesiyoruz böylece tek seferde hem kumaşı hem telayı kesmiş oluyoruz. 
Ben bunun için ayrı bir makas kullanıyorum dikiş makası mı değil. 
Annem kağıt makası köreltir derdi de ondan. 

Yukarıdaki resim kesilmiş hali. 
Aşağıdaki gibi kumaşın arkasında kalan kağıdı çıkarıyoruz. 

Aplikeyi kumaşın üstüne yerleştirip tekrar ütülüyoruz. 
Bu aşamada yerleştirmeyi iyi yapın çünkü tekrar çıkardığınızda kumaşta kalıntı oluyor. 

En son makinede dikiyoruz. 
İp olarak aplikenin renginde ip tercih ediyorum. 
Ayar olarak  dikiş uzunluğu 1 den az daha kısa ve sık zig zag kullanıyorum. 
Önce küçük bir kumaş parçasında deneme yapabilirsiniz.
Tecrübeyle edindiğim bir kaç şeyi de paylaşayım aplikede kullanacağınız kumaş çok ince olmasın. 
Dantel gibi bir şey kullanacaksam altına ikinci bir kumaş yapıştırıyorum yine çift taraflı tela ile. 
Eğer kullanacağınız resim yuvarlak hatlı ise o kısımlarda yavaş ve dönerek dikin.
Dikişte mutlaka marullanma oluyor ütüleyince düzeliyor. 
Umarım atladığım bir şey yoktur.
Hoşçakalın 

5 yorum:

  1. Çok teşekkürler benim için çok faydalı bir paylaşım oldu

    YanıtlaSil
  2. Aklın yolu birmiş ben de o çift taraflı telayla yapıştırıyorum ilk önce kaymadığı için daha kolay olur. Ellerine sağlık senin anne-kız kombinleri harika oluyor ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok pratik oluyor onla Allah icat edenden razı olsun :))
      Teşekkürler canım beğenilerin için de.

      Sil
  3. Çok faydalı bir paylaşım olmuş gerçekten ben de deneyeceğim . sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim...Yorumlarınız benim için çok değerli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...