22 Haziran 2015 Pazartesi

Pantolonu nasıl dikiyorum?

Günaydın
Bir kaç seferdir pantolonlarımı nasıl diktiğime dair sorular alıyorum.
Son dikşimde fotoğrafladım.
Yalnız ben bu pantolonda hem ön hem arka ortada süsleme amaçlı dikiş kullandım eğer siz yapmak istemiyorsanız o aşamaları ışık hızıyla geçebilirsiniz:))
Burda paylaştığım pantolon.
Keserken çektiğim fotoyu bulamadım.
Kolaj yapmıştım instagramda paylaştığım için ama çok net olmayacak vazgeçmiştim.
Burdaki ilk resimde gördüğünüz gibi keserken belini normalden yüksek kesiyorum.
Sebebini az sonra göreceksiniz.
bu aşama süsleme dikişi için.
Hem ön hem arka ortaları ütüyle ikiye katladım ve bu kısımla tersten overlok ile diktim.

Sonra çift iğne ile yüzünden geçtim.
Bunu yapacaksanız parçaları birleştirmeden yapmalısınız.

Ön arka ağ ve iç bacak dikişlerini tamamlayıp yan dikişleri hizzalayarak bitirdim.

Belde kullandığım detay budur.
Bel ölçüme göre kestiğim lastiği ortadan birleştirip bel çevresine iğneliyorum.
Sonra da overlok ile birleştiriyorum.
Henüz hiç fermuarlı pantolon dikmedim bu yöntem çok pratik geliyor.

Sonrasında lastiği içe çevirip yüzünden çift iğne ile dikiyorum.



Lastiği sabitlemek için beldeki dört dikişe paralel kısa dikişler yapıyorum.

Ve sonuç....
Bunda cep kullanmadım biraz dar oldu uzun bir bluzla kullanacağım için anlamsız olacaktı uğraşmadım.
Cep detayını lastiği eklemeden dikiyorum.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Hayırlı ramazanlar...






5 yorum:

  1. çok açıklayıcı olmuş hem de! ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Ćok şık duruyor deneyeceğim ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten böyle fazlasıyla pratik ama sanırım mutlaka esnek kumaş olması lazım.Geçen gün fermuarlı bir pantalon çalımama rağmen yine de içine giremedim,gitti canım kumaş çöpe :(..Ellerine sağlık Sevda'cım..

    YanıtlaSil
  4. pratik dikiş becerisi olanlara hayranım ellerinize sağlık çok güzel olmuş..ilginizi çekerse banada beklerim http://ayselmelike.blogspot.com.tr/ sevgiyle kalınız

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim...Yorumlarınız benim için çok değerli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...