22 Temmuz 2016 Cuma

Çiçekli elbisemizin dikimi

Merhaba 
İrem'e son diktiğim elbisenin yapımını paylaşacağım kısaca. 

Her parçadan ikişer tane kesiliyor öncelikle. 
Elbisenin hem omzunda hem belinde lastik var. 
Omuzdaki sonradan geçirme, belindekiyse dikme onu da bir ara paylaşabilirim dikişini çocuk kıyafetlerinde pratik oluyor çok. 
Elbisenin kesiminde çok fazla detay yok aslında. 
Üstteki fotoda belli olduğu üzere yaka oyuntusu olmadan kesiliyor. Kol oyuntusu var ama omuz başına kadar değil belki 3 parmak kadar daha kısa olabilir. Elbise omuzda duracağı için bu şekilde kestim. 
Fırfır yapacağım zaman iki katı fazla kesiyorum. 

Üst bedenin yan dikişlerini kapattım. 
Buarada düğme ,fermuar olmayacağı için ve kumaşım esnemediğinden giyip çıkarırken rahat olacak şekilde üst bedeni büyük kestim. 
Fırfırı omuza yukarıdaki resimdeki gibi ekledim. 
Lastik geçireceğim için makinede büzgü yapmadım. 
Fırfırı ön ve arka bedende minik bir kaç pli yaparak iğneleyip diktim. 
Üzerinden tekrar dikerek lastik için köprü yaptım. 
Elbisenin askılı olması benim tercihimdi daha rahat olur diye. İptal edilebilir yani :)

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel olmuş Sevda'cım..Bu yıl çok trend bu tarz yakalar zaten,ben de çok seviyorum..Çok da güzel anlatmışsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Hasibecim. Anlaşılır olmuşsa süper o zaman. Sevgiler canım

      Sil
    2. Sağol Hasibecim. Anlaşılır olmuşsa süper o zaman. Sevgiler canım

      Sil
  2. Merhaba, çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Bu model bir elbise burda dergisinde de vardı, hatta ben deneme amaçlı bir yane diktim (henüz fotolayamadım), bi sorum olcak size, dergideki açıklamada üst bedene fırfır yerleştirilirken, bedene gelen kasam büzdürülerek dikiliyordu, sonrasında lastik geçiyor hepsine. Sanırım siz büzdürmeden yaptınız ve çok güzel olmuş yakası. Ben şimdi bir tane daha yapıcam bu modelden ama üst bedene gelen kısmı büzdürmelimi yoksa düz mü dikmeli?(anlatabilmişimdir umarım) Ellerinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :)
    Anladım ne demek istediğinizi. Ben büzdürmeden ekledim Fırfırı çünkü üst bedeni zaten büyük kestim rahat giyilsin diye o yüzden fırfırı büzdürmeye gerek kalmadı. Sadece ön kısmına 2-3 tane minik pile yaptım ve dediğiniz gibi lastikle hepsini birlikte büzdü. Kumaşım viskon esnemiyor. Eğer penye gibi bir kumaş olsaydı o zaman üst bedeni tam keserdim ve bu defa büzdürme yapmam gerekirdi. Umarım ben de anlatabilmişimdir :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :)
    Anladım ne demek istediğinizi. Ben büzdürmeden ekledim Fırfırı çünkü üst bedeni zaten büyük kestim rahat giyilsin diye o yüzden fırfırı büzdürmeye gerek kalmadı. Sadece ön kısmına 2-3 tane minik pile yaptım ve dediğiniz gibi lastikle hepsini birlikte büzdü. Kumaşım viskon esnemiyor. Eğer penye gibi bir kumaş olsaydı o zaman üst bedeni tam keserdim ve bu defa büzdürme yapmam gerekirdi. Umarım ben de anlatabilmişimdir :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ah bu kadar basit se benimde olmali diyorum o zaman:)) Bu sene gercekten 7'den 70'e herkes giyiyor. Cok pratikmis bu yontem. Ellerine saglik, fistik ta guzel, mutlu gunlerde giysin.

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim...Yorumlarınız benim için çok değerli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...